Twitter Facebook Linked-In
 

info PL

Aktualności

Edycja 2013 4Developers zakończona

30 kwiecień 2013

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, prelegentom, członkom rady programowej, a także osobom biorącym mniejszy lub większy udział w tego rocznej edycji konferencji 4Developers.

READ MORE

E-planner i opisy wykładów

11 kwiecień 2013

Konferencja 4Developers 2013 już jutro! Wszystkich uczestników zapraszamy do zapoznania się z e-plannerem konferencji w którym znajdziecie wszystkie niezbędne informacje dotyczące konferencji. Dodatkowo udostępniamy jeszcze opisy wykładów. Do zobaczenia jutro!

READ MORE

4Developers już w tym tygodniu

08 kwiecień 2013

Data konferencji 4Developers 2013 zbliża się wielkimi krokami! Jakiś czas temu opublikowaliśmy część agendy konferencji. Teraz mamy przyjemość przedstawić agendę - już w komplecie razem z opisami wykładów. Dodatkowo prosimy o zarejestrowanie się na warsztaty. Szczegóły znajdą Państwo tutaj.

READ MORE

70% agendy w komplecie! Niebawem zostanie ujawniona cała agenda

28 marzec 2013

Call for Papers zakończone! W zakładce agenda znajdziecie opublikowane pierwsze 8 ścieżek z planowanych 12. Liczba złoszeń w ramach CfP przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania, a poziom merytoryczny był bardzo wysoki. Wszystkim zgłaszającym swoje prezentacje serdecznie dziękujemy, a przyszłym prelegentom GRATULUJEMY!

READ MORE

Zebrane zgłoszenia z Call for Papers!

12 marzec 2013

Mija już termin zgłaszania tematów prezentacji na call for papers tak że niebawem ujawnimy już pierwsze prezentacje!

READ MORE

Znamy już pierwsze osoby wchodzące w skład Rady Programowej

19 luty 2013

4Developers to konferencja tworzona przez ludzi i dla ludzi! To właśnie uczestnicy tworzą wyjątkową atmosferę tego wydarzenia. Jednakże w tym momencie chcielibyśmy się skupić, podziękować i jednocześnie przedstawić członków Rady Programowej konferencji, którzy wspólnie z nami tworzą, a także dbają o wysoki poziom merytoryczny tegorocznej edycji.

READ MORE

Pierwsze 150 osób na 4Developers!

19 luty 2013

Mamy ogromną przyjemność poinformować że zakończyliśmy pierwszy etap rejestracji na tegoroczną edycję 4Developers z rekordową liczbą 150 osób! Dziękujemy serdecznie za wsparcie i zainteresowanie konferencją!! 

READ MORE

Nowa Formuła Edycji 2013

18 styczeń 2013

Zapraszamy na piątą edycję konferencji 4developers w nowej odsłonie! 4Dev to Konferencja programistyczna, jakiej jeszcze w Polsce nie było. Do Trzynastu ścieżek po 50 miejsc każda, jeden dzień w centrum Polski. Miejsce, gdzie spotkać mogą się deweloperzy każdej technologii by móc rozmawiać, tworzyć i uczyć się od siebie. Polscy uczestnicy, Polscy prelegenci.

READ MORE

Tak było na 4Developers 2012

02 styczeń 2013

Zapraszamy Was do obejrzenia krótkiego filmu podsumowującego nasze spotkanie w Poznaniu. Jak widać, 4Developers było świetną okazją, żeby wysłuchać ciekawych prezentacji, dowiedzieć się jakie nowe rozwiązania wprowadzono w zeszłym roku i porozmawiać z innymi programistami.

READ MORE

Ruszyły przygotowania do 4Developers 2013

01 styczeń 2013

Grudzień w pełni! Powoli ruszamy z przygotowaniami na przyszłoroczną edycję konferencji 4Developers!! Pracujemy właśnie nad zupełnie nową formułą konferencji, którą znacie od lat. Szczegóły pojawią się wraz z nowym rokiem (i nową wersją strony).

READ MORE

 SPONSORZY KONFERENCJI
ORACLE-Logo small  logo it kontrakt small allegro group
smt CMYK logo Gemius

magnetise-users-emotions-logoimage logo atmnetworkers small   ITS

Warsztaty

Nowością na tego rocznej edycji 4Developers jest pojawienie się ścieżki Workshops w ramach której prowadzone będą same warsztaty poruszające tematy przeplatające się z tematyką poszczególnych ścieżek. Dodatkowo w ramach każdej ścieżki planowane jest przeprowadzenie przynajmniej jednego warsztatu z tematyki dotyczącej ścieżki.

Z uwagi na fakt że niektóre warsztaty są przewidziane na limitowaną ilość osób uruchomiliśmy specjalną rejestrację Przypominamy że obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy, a zapisanie na wybrany warsztat musi zostać potwierdzone przez organizatorów.

Dodatkowo informujemy że będzie możliwość uczestniczenia w warsztatach w miarę wolnego miejsca na sali. Osoby które dokonają rejestracji wcześniej będą miały pierwszeństwo w uczestniczeniu w warsztatach.

Limit osób na warsztaty to 30 !!

Mariusz Gil

Prowadzący
Barbara Kowalczyk

Temat: Warsztaty z technik "lean UX", bo o sukcesie produktu nie świadczy ilość dostarczonych funkcjonalności, a to czy użytkownicy ich potrzebują

ścieżka: User Experiance / Usability

Opis warsztatu:

Celem projektowania doświadczenia użytkownika (ang. „ user experience ”, ux) jest tworzenie produktów, które odzwierciedlają potrzeby ich odbiorców. Jeśli projektujemy przy pomocy technik, które możemy określid jako „lean”, projektowanie i badanie nowych funkcjonalności może odbywad się „na bieżąco” bez zbędnego etapu projektowania ( no Big Design Up Front) czy też czasochłonnych badao użyteczności. Dzięki temu zespół zawsze wie czy dostarczany produkt jest tym czego potrzebują użytkownicy, oraz co należy poprawid aby produkt był bardziej użyteczny. Techniki „lean ux” angażują cały zespół rozwijający produkt: developerów, analityków, projektantów, grafików, testerów itd. dzięki temu proponowane rozwiązania są zarówno atrakcyjne dla użytkowników jak i wykonalne.

Warsztaty będą miały charakter praktyczny i angażujący – celem grupy będzie zaprojektowanie prostej (bardzo prostej – mamy tylko 2h) aplikacji spełniającej oczekiwania ich użytkowników. Podczas warsztatów uczestnicy poznają: - czym jest produkt o minimalnej liczbie funkcjonalności (ang. „Minimum Viable Product”) i jak go określad, - jak zaangażowad w projektowanie cały zespół ( ang. „Collaborative Design Session”), - jak zdefiniowad i zweryfikowad hipotezy odnośnie zaprojektowanych rozwiązao, - jak testowad koncepty jeszcze przed wdrożeniem ( ang. „ Guerilla Testing”), oraz po wdrożeniu ( m.in. testy A/B). Jest to warsztat dla osób pracujących w startupie jak i w dużych firmach, w scrumie, kanbanie czy też innych metodykach, osób, które kiedykolwiek „utknęły” na długich spotkaniach, na których dyskutowana była potrzeba nowej funkcjonalności lub jej wygląd, zrezygnowały z informacji zwrotnej od użytkowników, bo jej zdobycie było zbyt czasochłonne lub po prostu zastanawiają się czy czas poświęcony na implementacje nowych funkcjonalności przekłada się na sukces produktu.

Szymon Kobalczyk

Prowadzący
Michał Mac

Temat: Programowanie aspektowe na platformie .Net

ścieżka: Workshops

Opis warsztatu:

W pierwszej części zostaną zaprezentowane problemy programowania obiektowego, przedstawione alternatywne rozwiązania, sam paradygmat programowania aspektowego oraz pojęcie cross-cutting concern. W drugiej części zostanie zaprezentowana implementacja tych technik na platformie .Net: Postsharp. Pojawią się m.in. aspekty: logujący, mierzący wydajność, INotifyPropertyChanged.

Jarosław Pałka 

Prowadzący
Barbara Rogoś-Turek

Temat: Strategia upraszczania w tworzeniu użytecznych aplikacji

ścieżka: Workshops

Opis warsztatu:

Projektując nową aplikację lub rozwijając istniejącą często nie możemy zdecydować się na to, która funkcjonalność jest dla nas ważniejsza. Ważne są wszystkie i w związku z tym aplikacja staje się „wszystko mająca” i „wszystko robiąca” a nasz software zmienia się w fatware. Cierpi na tym użytkownik, ponieważ skomplikowany interfejs nie pomaga w obsłudze. Cierpi na tym biznes, bo sfrustrowany użytkownik szybko odchodzi. Na warsztacie pokażemy skuteczne metody odchudzania interfejsów i użytecznego projektowania. Wiele przykładów z rynku, ciekawych case’ów i ćwiczeń, podczas których nauczysz się jak opracowywać domyślne ustawienia, jak usuwać czy ukrywać „z głową”, organizować treści i wyróżniać to, co najważniejsze. Warsztat dostarczy praktycznej wiedzy, która pomoże zarówno w planowaniu interfejsu jak i w forsowaniu dobrych rozwiązań w zespole projektowym.

Krzysztof Piwowar

Prowadzący
Damian Jarosz

Temat: Impact Mapping - planowanie wizualne, szybkie i dla całego zespołu.

ścieżka: Workshops

Opis warsztatu:

Kod który tworzymy nie jest naszym majątkiem, tylko naszym zobowiązaniem. Rozumując w ten sposób można powiedzieć, że najlepszy jest kod którego nie ma. Jak tworzyć oprogramowanie, aby pisać tylko tyle kodu ile jest niezbędne? Popularną tendencją w developmencie jest budowanie oprogramowania przed upewnieniem się czy jest ktoś kto go potrzebuje. Na początek dobrze jest wiedzieć dlaczego tworzy się to oprogramowanie, dla kogo i jakie problemy chce się rozwiązać. W jasny sposób zakomunikować to zespołowi, który te problemy będzie rozwiązywał i któremu będzie zależało. Dobrze jest wiedzieć czy założenia na których się opieramy są słuszne. Dobrze jest mierzyć czy to co robimy idzie w kierunku, który sobie założyliśmy. Dobrze jest mieć wiele opcji, które można próbować i wybrać najlepszą. Dlaczego metryki są złe, a dlaczego dobre? Najwięcej kosztów w produkcji oprogramowania pochodzi z opóźnienia feedbacku. Jak otrzymywać feedback szybciej? Na powyższe pytania i życzenia odpowiada Impact Mapping. Metoda której głównymi rolami są: planowanie strategiczne, definiowanie jakości, zarządzanie roadmapą i jest jeszcze kilka innych korzyści...

Michał Rączka

Prowadzący
Małgorzata Kusyk

Temat: Agile Risk Management z wykorzystaniem gry zespołowej

ścieżka: Workshops

Opis warsztatu:

Zagrożenia i szanse są nieodłącznym elementem każdego projektu. Wystąpienie ryzyk możemy porównać do fali, a wybór strategii uporania się z nimi wpłynie na to, czy się na tej fali problemów uniesiemy, czy też zostaniemy przez nią zalani i nie osiągniemy założonych celów. Metody Agile zawierają wiele mechanizmów radzenia sobie ze zmianami (łatwe przepriorytetyzowanie backlogu, krótkie iteracje, częste inspekcje, czy też zmiany planów), co także prowadzi do proaktywnej odpowiedzi na ryzyko. Dodanie zadań do backlogu mających na celu uniknięcie, bądź też zredukowanie ryzyka umożliwi prokaktywne działanie zanim nasz projekt odczuje jego negatywne skutki.

Pierwsza część warsztatu będzie wprowdzeniem do terminologii i procesu zarządzania ryzykiem. Przyjrzymy się szansom jakie dają metodyki Agile w proaktywnym zarządzaniu ryzykiem oraz korzyściom włączania całego zespołu w proces zarządzania ryzykiem wykorzystując gry mające na celu współpracę i wzrost zaangażowania zespołu. W drugiej części, wykorzystując jedną z gier zaplanujemy proces i zindentifikujemy ryzyka w wybranych przez siebie projektach.

Sławek Sobótka

Prowadzący
Jarek Pałka

Temat: Architectural Kata

ścieżka: Application Architecture / Cloud

Opis warszatu:

Architectural Kata to spotkanie, podczas którego uczestnicy będa mieli możliwość zaprojektowania architektury wyimaginowanego systemu. Mam nadzieję, że dzieki temu cwiczeniu poszerzycie swoje umiejętności w zakresie architektury systemów informatycznych. W rzeczywistym świecie rzadko spotykamy się na codzień z sytuacja w której możemy stworzyć architekture od podstaw. Nie ma też wiele kursów i książek gdzie można by zdobyć, czy też poszerzyć nasza wiedzę z tego zakresu.Architectural kata jest ćwiczeniem, które stara się pomóc Ci zrozumieć, co oznacza architektura oprogramowania dla różnych ludzi, jakie siły wpływaj projekt systemu, jak decyzje podejmowane na wczesnym etapie projektu mogą mieć wpływ na ostateczną architekturę systemu. Podczas spotkania będziesz miał okazję pracować w grupie, która stworzy architekturę systemu dla wymyślonego problemu. Po przedstawieniu koncepcji produktu zostaniecie podzieleni na 3-4 osobowe grupy, i dostaniecie 45 minut czasu na stworzenie projektu. Po 45 minutach trzeba będzie przedstawić swoją architekturę całej grupie, uzasadnić wybór technologii oraz bronić swoich decyzji &bdquodo ostaniej kropli krwi

Łukasz Langa

Prowadzący
Mariusz Pazur

.NET odpoczywa w SPA – przykład wykorzystania technologii .NET do
napisania webowej aplikacji typu SPA (Single Page Application)

ścieżka: Python

Opis warsztatu:

Podczas około półtoragodzinnego warsztatu chciałbym zaprezentować, które elementy klasycznych technologii webowych ze stajni Microsoft można wykorzystać do stworzenia aplikacji webowej, która w dużej mierze wykorzystuje JavaScript i działa tak naprawdę w przeglądarce. Słuchacze powinni być zaznajomieni zarówno ze składnią JavaScriptu jak i z różnymi technologiami webowi .NET-a. W kolejnych odsłonach przykładowych dem pokażę jak wykorzystać serwisy WCF jako źródło danych i logiki biznesowej, jak zwykła aplikacja ASP.NET MVC posłuży do serwowania szablonów HTML oraz w jaki sposób połączyć jedno i drugie (szablony HTML oraz dane) przy użyciu JavaScriptu by na finiszu uzyskać elegancką i szybko działającą aplikację webową. Na koniec przyjrzymy się dwóm problemom związanym z aplikacjami typu SPA: wysyłanie żądań po HTTPS oraz związanym z tym problemem ataków typu XSS oraz indeksowaniu przez wyszukiwarki typu Google.

Łukasz Langa

Prowadzący
Leszek "l3l0" Prabucki

Wytwarzanie aplikacji w języku PHP przy użyciu metodologii BDD.

ścieżka: PHP

Opis warsztatu:

Na warsztacie chciałbym pokazać podejście „BDD” („Behavior Driven Development”) na przykładzie prostej aplikacji w PHP (którą napiszemy przy użyciu microframeworka „Silex”). Zaczęlibyśmy od zdefiniowania wymagań biznesowych i historyjek użytkownika dla trzech zagadnień które nasz hipotetyczny klient chciałby rozwiązać. Chciałbym pokazać jak zamienić historyjkę użytkownika na automatyczny test biznesowy/akceptacyjny („StoryBDD” przy użyciu frameworka Behat). Zobaczymy też różnice między „StoryBDD” i „SpecBDD” ponieważ z poziomu biznesowego przejdziemy do poziomu jednostkowego gdzie będziemy pisać "specyfikacje" naszego kodu przy użyciu narzędzia „SpecBDD” dla PHP („phpspec2”). Przy tworzeniu naszej aplikacji zahaczymy trochę o pakiet zarządzania zależnościami dla PHP („composer”). Omówimy dokładnie działanie narzędzi BDD których będziemy używać.

Łukasz Langa

Prowadzący
Katarzyna Orlicka
Marek Janigacz

InterCom Game – project simulation, real communication & collaboration

ścieżka: Tools

Opis warsztatu:

Intercom Game™ to gra stworzona specjalnie z myślą o zespołach IT, wykorzystująca metodykę SCRUM. Cel gry jest podwójny – diagnoza kompetencji i rozwój umiejętności skutecznej pracy w środowisku projektowym. Uczestnictwo w grze umożliwia zdiagnozowanie aktualnego poziomu kluczowych kompetencji uczestników w trzech obszarach: organizacja pracy, komunikacja oraz współpraca w zespole. Jednocześnie, jako intensywne doświadczenie treningowe, gra poszerza świadomość uczestników zarówno w zakresie własnych zachowań oraz umiejętności, jaki i największych wyzwań, których doświadczają uczestnicy w ramach współpracy z klientem oraz współpracy w zespole pod presją czasu typową dla wielu projektów IT.

 

 

Dodatkowe informacje

2013 Fundacja Wspierania Edukacji Informatycznej PROIDEA.